Selasa, September 21, 2010

::Cari Alternatif Tanah::

Assalamualaikum wbt...

Masih lagi mencari tanah baru... mereka selama-selamanya dengan prinsip itu..tetap akan menguasai tanah Palestin...dan mereka tidak akan redha selagi umat Islam tidak mengikut jalan mereka..Allah..ciri-ciri 'ego' beginilah yang mendatangkan murka Allah kepada umat yang terdahulu..




Selasa ,21/09/2010 -Menteri Luar Israel, Evigdor Lieberman mengatakan, satu prinsip yang harus dipertahankan Entiti Zionis dalam perundingannya dengan kumpulan Oslo adalah mencari alternatif bagi wilayah Palestin sebagai ganti daripada prinsip pertukaran tanah untuk perdamaian.

Beliau menegaskan, sesiapa yang menonjolkan kebangkitan entiti di Palestin Jajahan 48 maka mereka harus segera mencari wilayah yang boleh ditadbir Pihak Autoriti Palestin. Dalam ucapannya di radio Ibrani, Ahad (19/9) Lieberman mengatakan, penentangan Liga Arab dan pemerintah Palestin untuk mengiktiraf Entiti Zionis sebagai negara Yahudi, mewajibkan kita menganggap masalah Arab Israel sebagai salah satu perkara penting dalam setiap perundingan Israel – Palestin. Setiap warga Israel harus dapat memanfaatkan kedudukannya walaupun ia berada di Mossad.

sumber : COMES
penterjemah : osman

link: http://palestinkini.info/

Tiada ulasan: