Khamis, Oktober 27, 2011

::coretan hati saya..::

Dengan rahmatNya dan kurniaNya saya mampu menaip lagi disini,. moga-moga ia menjadi sumber kebaikan untuk saya dan rakan-rakan maya yang dikasihi..insyaAllah, mudah-mudahan begitulah,.masih terlalu 'kekurangan' dalam bidang penulisan.. namun, InsyaAllah moga apa yang ingin disampaikan membawa kebaikan dan sesuatu yang bererti kepada kita semua,.

Satu sahaja ungkapan/bait/ungkapan hati yang ingin dikongsikan pada kali ini..ringkas,simple,biasa-biasa sahaja,tetapi mempunyai makna/maksud/erti yang amat mendalam kepada 'mujahadah' saya di dalam meneruskan permusafiran di bumi wakafan ini..syahdu mengenang kehidupan di alam ini. ada bahagia di hati apabila merasakan semua yang datang itu adalah dari Allah (samaada berbentuk kebaikan atau ujian yang kadangkala meresahkan hati..) namun ujian itu sebenarnya untuk menguji keimanan..sejauhmana kita mampu menghadapi ujian dari Allah..sejauhmana pergantungan kepada Allah..Allah ingin kita tersedar dan kembali kepadaNya.hebat kan Allah,.

=) belum sampai kepada ungkapan yang dimaksudkan tadi,.ungkapan ini diilhamkan Allah selepas saya merenung kembali perjalanan hidup ini.. masih dan akan terus mengumpul pengalaman dan 'peristiwa-peristiwa hidup' untuk saya benar-benar merealisasikan 'ungkapan' ini..

Ungkapan berharga kali ini,.

"Jalan pilihan ini adalah MAHAR paling berharga untuk SyurgaMu.."

..saya akan cuba menjadikan ilham ini sebagai motivasi untuk teruskan langkah 'memelihara' agama Allah.

..~FoKuskan MaTa HaTi, TuJuaN hiduP, TeNaGa, jIwa meMbentuk Diri,keLuArGa dan UmaT kepaDa menCintai AkHiRaT~..

Salam JiHad memBaWa jiWa kePaDa IsLam..InsyaAllah,dengan izinNya,..

Pasakkan di jiwa.. ~SEMANGAT, IMAN, AMAL,DAN IKHLAS..


Maka, sentiasa bersedia untuk wakafkan diri untuk kerja-kerja memartabatkan Islam,.(ketundukan hati bertugas untuk Allah)

Semuanya kerana RaHmaTNYA jua..

..MudaHkanlah URusan kaMi untuK saMpai kepadaMu ya RAbb...

..SenTiasa berSaMa JamaaH..

SalaM MujaHadah,

faQirah Al-HaWaRi


~masih terlalu banyak kekurangan di medan ini..namun, tidak mustahil untuk melakukan perubahan dengan keazaman yang kuat untuk menegakkan agama Allah..walaupun terpaksa menjadi umpama Hud-Hud yang hanya menyumbang simbahan air dengan paruhnya yang kecil semata-mata untuk memadamkan api yang membakar Nabi Ibrahim..~

Tiada ulasan: