Rabu, Julai 07, 2010

::Khemah Ibadah SM SS::

Assalamualaikum wbt.

Ketika manusia telah menjadikan Allah swt sebagai Tuhannya, maka salah satu yang harus ditunjukkannya adalah mencintai-Nya melebihi kecintaan kepada apapun dan siapapun juga. Karena itu, kecintaan yang sama antara cinta kepada Allah dengan selain Allah tidak bisa dibenarkan dalam pandangan iman, Allah swt berfirman:

Dan diantara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah.. Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat zalim itu mengetahui ketika mereka melihat siksa (pada hari kiamat), bahwa kekuatan itu kepunyaan Allah semuanya, dan bahwa Allah amat berat siksaan-Nya (niscaya mereka menyesal). (QS 2:165).


Katakanlah: “Jika bapak-bapak, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiaannya dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari pada Allah, Rasul-Nya dan (dari) berjijhad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya”. Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang fasik (QS 9:24).


Read more about Fiqhislam.com - Pustaka Muslim Indonesia by www.fiqhislam.com

...

Subhaanallah..

sekali kita telah mengaku beriman dan bersaksi tiada Ilah selain Dia, maka seluruh kecintaan kita wajarlah dikembalikan pada-Nya..

sahabat-sahabatku, adik-adik, dan saudara seakidah sekalian, bersabarlah dalam mujahadah..sabarlah meninggalkan maksiat..sabarlah juga menurut perintah-Nya..inilah bukti cinta kita pada Dia..

~hidup yang WAJIB dimuhasabah setiap saat..~

Alhamdulillah, baru-baru ini ana ditaqdirkan bersama-sama sahabat di dalam menjayakan program khemah ibadah di SM Sung Siew Sandakan.. peserta program seramai lebih kurang 50 orang telah berjaya diberi suntikan baru dan ia diharapkan menjadi satu lembaran serta permulaan yang baru di dalam hidup mereka sebagai Muslim.. moga-moga Allah tetapkan hati kita untuk terus merasai nikmat iman dan Islam..Amin ya Rabb..











~tundukkan hati mencari keikhlasan di dalam beribadah untuk-Nya..~

hidup yang sementara di alam ini sangat mencabar sebenarnya..kita sedang berjalan menuju kepada-Nya..pemilik kekal jasad ini.. ada yang berlari, berjalan, merangkak dan sebagainya untuk sampai ke penghujung hidup.. biar apa pun cara kita, diharapkan tidak lari dari batasan -redha dan taqwa- yang ditetapkan-Nya..insyaAllah, mudah-mudahan Allah Ta'ala sentiasa membuka jalan kepada hati yang sentiasa ingin dekat dengan-Nya..Amin..

moga kita dijauhkan dari sifat-sifat buruk yang akan melenyapkan kemanisan beribadah kepada-Nya..Allahuakbar.

Wallahua'lam

~salam mujahadah~

2 ulasan:

~Aima Insyirah~ berkata...

Asalamualaikum wbt..

Ruginya tidak dapat turut serta khemah ibadah ni..

Moga akan ada lebih banyak program macam tu di Sandakan.
Selamat Berjuang.

by hand
~Anak Jati Sandakan~

::muslihah zaki:: berkata...

wslm wbt syirah...

iya..tqdir hr tu syirah xd..

insyaAllah, prog ni ade spnjg tahun..

kena ade la penggerak turun..

tambah2 anak jati sandakan ni.(^_^)..