Ahad, Januari 11, 2009

::minGGU ini.....::

"أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله"

assalamualaikum wbt..

Minggu ni nampak macam sibuk sikit.. semua ade kje.. Sebelum ni pun sibuk juga,tapi minggu ni agak terasa kesibukannya berbanding sebelumnya disebabkan banyak perkara yang nak diselesaikan..Mungkin disebabkan awal semester.. kerja yang mengatasi waktu.. samaada kat dalam kampus ni atau kat luar.. minggu 'kritikal' buat semua..=)..

Selain sibuk dengan kerja dan tugas harian, kita juga dihujani dengan isu Palestin iaitu isu umat Islam di Semenanjung Gaza..Palestin..Allahuakbar..semoga Allah membantu umat Islam dalam mempertahankan bumi Palestin!!..datangkan 'burung Ababil'..seperti yang Allah SWT datangkan semasa berlakunya perang Badar .. kuasa Allah mengatasi segala-galanya.. jangan biarkan Yahudi menguasai palestin..dan jangan benarkan Yahudi menguasai MALAYSIA..kata Salahuddin al-Ayyubi:" Siapa yang menguasai Palestin, dia menguasai dunia".



..dalam kampus IPIS..

Pada minggu ini juga,..12jan-16jan 09.. IPIS akn menerima warga baru dr kursus lepasan ijazah..KPLI dn KLPI j-QAF..ramai juga tahun ni..dlm 24 buah kelas..selamat ber'juang' rakan-rakan JPP dan ajk MPPB jan 09..



..begitu juga dengan adik-adik first year degree yg akn mula kuliah 12jan ni..tapi tak semua junior foundation kat IPIS dpt kekal further degree sini..beberapa orang junior yang berpindah ke institut perguruan raja melawar (IPRM)..ade yang ke insititut pguruan bahasa antarabangsa IPIBA)..dan yang lain ade juga ke institut pguruan ilmu khas (IPIK)..

Semoga adik2 dapat meneruskan perjuangan dalam bidang pendidikan ni..moga berjaya!!..maaf zahir batin pada semua yang x sempat jumpa..

..buat sahabat-sahabt tahun akhir ipis..selamat ber'jihad' meneruskan baki2 pengajian di sini..tinggal beberapa bulan sahaja lg nak grade..semoga segala perancangn mendepani mase depn!!..akan kurindui bumi waqafan tarbiah ini..lame kat sini..5 tahun setengah...


::pismk oum::

..dan x lupe buat classmate..syda,munsif..yang akn m'bawa' diri mereka ke IKIM..utk pertandingn debat IKIM peringkat IPT..semoga dapat lakukan yang terbaik..bersama barisan debat ipis..rafi,nadia dan nazmi..


..begitu juga buat pendidik2 ipis yang tidak pernah putus asa dalam mendidik kami..dan kepada pensyarah2 yang telah menyambung pengajian..moga berjaya ..


Bercakap tentang peristiwa pnting yang akan berlaku dlm negara kita pula..pada mnggu ni juga ad PRK Kt..



..selamat mengundi buat warga KT..pulanglah mengundi kerana satu undi penentu segalanya..

Begitu juga dengan kampus-kampus IPTA yang lain,yang bakal menukar kepimpinan kepada yang baru..Selamat mengundi..jadikan 'student power' sebagai sesuatu yang realiti..


bersambung..

Tiada ulasan: